آفیش
 
قالب وبلاگ

پانزده سال پیش، کتاب «مانیفیست کلوترین» (Cluetrain manifesto) نوشته مشترک ریک لوین، کریستوفر لاک، داک سیرلس و دیوید وین برگر، جزو موج اول بازاریابان رسانه‌های جدید بود که منشاگفت‌وگوهای زیادی در اینترنت شد و یکی از مهمترین کتاب‌های کسب و کار از طریق نسل اینترنت بود که مورد پذیرش تمام دنیا قرار گرفت.
ماه گذشته دو نفر از نویسندگان این کتاب، داک سیرلس و دیوید وین برگر در«کلیدهای جدید» دیدگاهی به روز شده درباره اینکه چگونه اینترنت، روابط عمومی، بازاریابی و تکنولوژی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خلق کردند.
استیو رادیک در این مقاله می‌نویسد همانطور که «کلیدهای جدید» را می‌خواندم، درباره کلوترین اصلی و بازتاب اینکه چگونه بسیاری از بازاریابان بی‌سواد در این روزها باقی ‌ماندند، فکر کردم. من در نگاه به کلوترین به عنوان پیش بینی آنچه اتفاق افتاده است در اشتباه بودم. آنها به عنوان «کلیدهای جدیدی» بودند که امروزه وجود دارند، یک شعار هیجانی برای اینکه چگونه چیزها می‌توانند و باید وجود داشته باشند. این سرنخ‌ها خوانندگان را برای توقف و درنظر گرفتن پتانسیل تغییر جهان اینترنت به چالش می‌کشد.


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ٢٠ خرداد ۱۳٩٤ ] [ ۱٢:۳۱ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]

کتاب رسانه‌های اجتماعی، نوشته جواد افتاده، با مقدمه‌ای از دکتر هادی خانیکی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.
کتاب رسانه‌های اجتماعی، حاصل کار پژوهشی نویسنده در زمینه ویژگی‌ها و الگوهای رسانه‌های اجتماعی است که در سال ۱۳۹۲، در قالب پایان‌نامه و به راهنمایی دکتر هادی خانیکی در دانشگاه علامه طباطبایی انجام گرفته است .
این پایان‌نامه در شمار نخستین کارهای دانشجویی در این زمینه است که  ناظر به حضور فعال محقق در رسانه‌های اجتماعی است


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ٢٠ خرداد ۱۳٩٤ ] [ ۱٢:٢٥ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
[ سه‌شنبه ۱٢ خرداد ۱۳٩٤ ] [ ۱٢:٢٠ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]

جامعه ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران بار دیگر استادی را از دست داد که مانند او دیگر نخواهیم داشت.
استاد حسین قندی به دیار باقی شتافت
خبری کوتاه درواژگان کلام؛
و تاثری عمیق در ژرفای دل ؛

بی شک مفاخری از این دست در زمینه‌های مختلف در جامعه ما کم نبوده و نیستند که هر کدام سهمی عظیم در غنای فرهنگ و هنر داشته‌اند و تنها زمانی در فهرست توجهات و صدر اخبار ما قرار می‌گیرند که روی در نقاب خاک کشیده و برای همیشه از معدن وجودیشان بی‌بهره می‌شویم.
حسین قندی از جمله همین مفاخر است او که 40 سال سابقه تدریس روزنامه نگاری و فعالیت مطبوعاتی را در کارنامه خود دارد و به دلیل تسلط و خلاقیت در تیتر نویسی به « سلطان تیتر» معروف شد. او که از حدود پنج سال پیش به علت ابتلا به بیماری نادر «هزار علت» حافظه خود را از دست داد و سرانجام عصر روز پنجشنبه سوم اردیبهشت 94 دیده از جهان فرو بست.
استاد عزیز بدان که برای همیشه با همان قامت رشید و اراسته و لبخند همچون قندت در ضمیر ما که روزگاری افتخار شاگردی در مکتبت را داشتیم باقی خواهی ماند. صبوری و متانت تو پاسخی بود به بی حرمتی نادانان و افراد دون صفتی که شما را از تدریس در دانشگاه علامه کنار گذاشتند.

«پروازت باورکردنی نیست»

[ جمعه ٤ اردیبهشت ۱۳٩٤ ] [ ۱٢:۱٩ ‎ب.ظ ] [ معصومه رشیدی ]

برندسازی یکی از جنبه‌های جدایی ناپذیر توسعه شخصی و کسب وکار است. این موضوع نه تنها آگاهی مصرف کننده از یک برند را افزایش می‌دهد بلکه به برند هویت و ارزش می‌بخشد. ظهور پلت فرم‌های مشارکتی و تعاملی به بسیاری از کسب و کارها این شانس را می‌دهد تا آگاهی مخاطب و انصاف را افزایش دهند. اگرشما تا به حال به ایجاد یک برند شخصی و یا کسب و کار فکر کرده‌اید، پس مهم است که بدانید برندسازی یک معامله بزرگ زمان و منابع است. در بخش که در ادامه می‌آید، برندسازی را تعریف و به انواع مختلف آن نگاهی می‌اندازیم.

برندسازی چیست؟
تعریف مشخصی که در واقع جوهر برندسازی را در تمامیت آن مطرح کند وجود ندارد. بسیاری از مردم اینگونه تصور می‌کنند که همه معنای برندسازی به برقراری ارتباط و آشکارسازی نام تجاری مربوط می‌شود. این تنها یک جنبه از برند سازی است. بهترین روشی که می‌توانیم آن را تعریف کنیم این است که برندسازی فرایند ایجاد ارزش برای مصرف کنندگان است. این شامل همه آن چیزهایی است که مصرف کننده درباره کسب و کار شما به صورت کلی می‌داند، احساس می‌کند و تجربه می‌کند.
برای اینکه تعریفی از برندسازی داشته باشیم به سه نوع برند مشهور و آنچه که آنها داوطلب آن هستند نگاهی می‌اندازیم.


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ٢ اردیبهشت ۱۳٩٤ ] [ ۱۱:۳٢ ‎ب.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب