آفیش
 
قالب وبلاگ

بدون هرگونه سوالی، فناوری‌ها‌؛ طرزعمل و شیوه رفتار در روابط عمومی‌ها را به طور قابل توجهی تغییر داده‌اند. در این تغییرات، هدف قراردادن سهامداران بسیار مد نظر قرار گرفته است، کانال‌های جدید پدید آمده‌اند و گفت و گو و تعامل جایگزین ارایه اخبار ساده شده است .

این موضوع و تغییرات تحول آفرین بوده است هرچند شاید به طور کامل انجام نشده باشد.

کلیدها و نکات لازم برای اینکه یک ارتباط‌گر موثر باشیم همانگونه باقی ‌ماندند. نوشتن تحلیلی و موفقیت مشاوره، یکسان و همانند گذشته باقی مانده است بدون توجه به حال وهوایی که نویسنده امروز به ماشین تحریر ضربه می‌زند و کاغذهای کپی شده و کربن‌هایی که از بخش مکانیکی ماشین‌های تایپ و یا چاپگرها تولید می‌شود. یا ابداع یک استراتژی دیجیتال در مکان‌های دوری که هزاران مایل از مشتریان فاصله دارد.
با این مقدمه در اینجا به 15 کلید و موارد بادوامی اشاره می‌شود که به موفقیت روابط عمومی‌ها کمک می‌کند. آنها عبارتند از:


 1. کنجکاوی
افراد حرفه ای روابط عمومی می‌خواهند درباره عنصر چرا بدانند ـ ضمن اینکه درباره همه Wهای دیگر نیز سوال می‌کنند. زمانی که آن را انجام دهند، به همه مهارت‌های روابط عمومی که در مدرسه و یا در شغل خود یاد گرفته‌اند پاسخ می‌دهند. در این روند آنها درباره یک موضوع کنجکاو و از نتایج و حالات  به دست آمده شگفت زده خواهند شد.

2.وضوح و روشنی
اصرار بر موضوع در تفکر خود، در نگارش خود و در درک نقش خود.

3. صدای فعال
S-V-O: فاعل، فعل و مفعول. فاعل عملی را انجام می‌دهد، به طوری که در مقابل فاعل بودن، مفعول عمل قرار دارد به یاد می‌آورید؟ آن(فاعل) اندیشه‌ها، توصیه‌ها و ایده‌ها را بهتراز صدای منفعل منتقل می‌کند. بنابراین آن کار می‌کند.
 

4. پیام‌ها، پیام‌ها، پیام‌ها
پیام‌ها تکیه کلام نیستند، آنها نه شعار هستند و نه برچسب‌های ضربه گیر. در عوض آنها موضوعات کلیدی هستند که شما را قادر به لمس مخاطبان خود می‌سازد به روشی که شخصا با آنها در ارتباط خواهید بود. این آیتم را با دقت توسعه دهید و به طور مداوم آنها را به کار گیرید.

5. یادگیری اینکه کلمات واقعا چه معنایی می‌دهند
در حالیکه / هرچند. در بالا، بالاتر / بیشتر از. فهرستی از اشتباهات معمول در دسترس هستند یکی از آنها را به دست آورده و از طریق آن با کلماتی که اشتباه هستند اما به دلیل رایج بودن مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا شوید.

6. مالک آن باشید
هر سندی که شما می‌نویسید شامل یک پیش نویس اولیه است و نام شما بر روی آن حک می‌شود. برند حرفه‌ای شما در حال ایجاد شدن و یا تغییر یافتن است. یک هنرمند اثر هنری خود را تا زمانی که خودش به خوب بودن آن اعتقاد نداشته باشد امضا نمی‌کند. شما نیز باید چنین استاندارهای مشابهی را درمورد هر قطعه از کاری که انجام می‌دهید و نام شما بر روی آن حک می‌شود به کار برید.

7. مخاطبان / سهامداران
شکل ارتباطات خود را مطابق با مخاطبان هدف درنظر بگیرید. شما در حال تلاش برای دستیابی به یک تفسیر و یا عمل مورد دلخواه هستید ـ نه نمایش توانایی خود برای ساختن جملات پرآب و تاب. غرایز خود را مدیریت کنید.

8. تطبیق و هم‌ترازی
هدف و منظور کسب و کار/ تجارت را درک کنید؛ سپس به توسعه استراتژی ارتباطی خود مطابق با آن بپردازید. ارتباطات به خاطر خود ارتباطات هیچ ارزشی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین، آن به درستی عمل نمی‌کند.

9. نکات مهم
به نکات برجسته و مهم فکر کنید، درباره آنها صحبت کنید. ابتدا به نوشتن این نکات پررنگ اقدام نمایید حتی اگر فکر می‌کنید ممکن است به اواسط نوشته شما مرتبط باشند. شما همچنین می‌توانید به نکات مهم گوش دهید. به خودتان یاد دهید تا صحبت‌ها و گفت و گوهای مطرح شده در اطراف تان را قبل از پرداختن خودتان به فرایند آن، به نکات مهم ترجمه نمایید.

10. جدول زمانی و تعیین توالی
بیانیه، حقایق، اظهارات، انکارها، همه می‌توانند عمر مفید کوتاهی داشته باشند. بنابراین به دقت به آنچه که امروز می‌گویید توجه کنید. بهترین تمرین چیست؟ به" حقایق فوری و بلادرنگی" بچسبید که به تقلب و حیله وابسته نیست.
از "حقایق لحظه‌ای"، "حقایق غیررسمی" یا "حقایق با عطف به آینده" اجتناب کنید.

11. بیان کردن، توضیح دادن، بیان کردن
خوانندگان، شنوندگان و به خصوص مشتریان افرادی بی تاب و کم تحمل هستند. ساختار نوشتن خطی آنها را منتظر نگاه می‌دارد. آنها را منتظر نگاه ندارید. موضوع را بیان کنید، توضیح دهید و مجدد به بیان آن بپردازید.

12. مشاهده نوشتار قبل از ارسال
در برخی ازموارد زندگی حرفه ای خود، شما باید قادر به تجسم جملات، پاراگراف‌ها و حتی ساختار نوشته‌ها در چشم ذهن خود باشید. بر روی این مهارت کار کنید وقتی که به آن دست یابید، حرفه شما آسان‌‌ ‎‌تر و در انجام آن بسیار بهتر و ماهرتر خواهید شد. چیزی را ننویسید که آن را ببینید بلکه اول آن را ببینید.

13. یادگیری و یادگیری زدایی
مقالات؟ نوشتن خلاق؟ از یک زمان به زمان دیگرـ بله،در اکثر موارد، نوشتن ارتباطات استراتژیک متفاوت است و نیاز به آموزش‌ و دانش جدید دارد.

14. پنجره‌ها، نه آینه‌ها
یک برنامه روابط عمومی موثر "از طریق پنجره" ارتباط برقرار می‌کند ـ اینجا جایی است که مخاطبان وجود دارند. "ارتباطات آینه‌ای" که اغلب بسیار تجربه می‌شود  به معنی آن است که شما درحال صحبت با خودتان هستید. ممکن است از این صحبت لذت ببرید اما آن هم اثر نمی‌کند.

15. شروع بیشتر، زمانی که لازم است
سرپرست و یا مشتری شما اگر شما دیر اقدام کنید به یاد نخواهند آورد اما اگر بد انجام شود آن را به یاد می‌آورند. اگر به زمان زیادی نیاز دارید، به آنها هشدار بدهید، به آنها اجازه بدهید بدانند که شما معتقد هستید که می‌توانید آن را به بهترین نحوی که ممکن است اما در مدت زمانی کمی بیشتر انجام دهید و سپس بهترین سند ممکن را ارایه دهید.

کسب و کار در بسیاری از روش‌ها تغییر کرده است، و یک دست اندر کار موفق باید محیط جدید را با آغوش باز پذیرا باشد اما  مهم این است که کلیدهای اساسی برای دستیابی به موفقیت را از دست ندهد.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ شنبه ٢٤ خرداد ۱۳٩۳ ] [ ۱٠:٤٧ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب