آفیش
 
قالب وبلاگ

اینترنت و فضای مجازی، ابزارهای فراوان و البته قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار داده است. این امکانات در بازاریابی اینترنتی به خدمت گرفته می‌شوند تا با هزینه کمتر، سرعت و بهره وری بیشتر، مخاطبان بیشتری را جذب کالا و خدمات خود نمایید. این نوع بازاریابی یک نسخه از بازاریابی سنتی بر پایه کامپیوتر است که شامل راهبردهای تولید، قیمت، بسته‌بندی، ترویج و توزیع می‌شود. بازاریابی نهایتا یعنی به جلو راندن کالا و محصول از طریق کانال‌های مناسب و بازاریابی بر اساس وب از اینترنت به عنوان آن کانال استفاده می‌کند. این مقوله طیف کاملی از فعالیت‌های کسب و کار مانند تولید آگهی فروش، فروش محصول یا خدمات و حمایت از کسب و کارهای دیگر از طریق همکاری در فروش (affiliate marketing ) را پوشش می‌دهد.

Laura Petrolino در این مقاله شما را با الفبای بازاریابی آنلاین آشنا می‌کند. هر حرف مورد استفاده در این مقاله نه تنها نشان دهنده یک مشخصه مهم بازاریابی اینترنتی موفق است بلکه شامل لینک به مقالات مرتبط است که ممکن است برای تلاش‌های آینده شما در این زمینه مفید باشد.

خوب حال اگر شما آماده هستید بیاید با هم الفبای بازاریابی آنلاین را مرور کنیم:


Authenticity اعتبار و سندیت: در صورتی که شما موضوعات تکراری ما را از دست داده‌اید، جسورانه‌تر به دنبال کسب آنها باشید. اعتبار و سندیت کلیدی برای دست یابی شما به بازاریابی اینترنتی موفق است.

Branding برند یا نام تجاری: مطمئن شوید که برند شما با تمام کانال‌های دیجیتال خودتان سازگار است.

Content محتوا: تولید محتوا با کیفیت بالا به روش منجر می‌شود. به عنوان خالق محتوا مهارت‌های خود را بهبود بخشید و به تشویق فرهنگ رایج بپردازید تا اهمیت آن را به رسمیت بشناسد.

Details جزئیات: آنها مهم هستند. در هر کاری که انجام می‌دهید. چه آن کار محتوای خودتان باشد SEO ، رسانه‌های اجتماعی، توسعه رسانه‌ها و یا برنامه ارتباطات بحران باشد. زمانی را برای توجه به چیزهای کوچک در نظر بگیرید. این موضوع تاثیرات بسیار زیادی بر روی برند شما خواهد گذاشت.

Education آموزش: این زمینه دائما در حال تغییر است بنابراین شما باید به طور مستمر در حال یادگیری باشید که در این صورت می‌توانید در رقابت‌ها خوب و موثر باقی بمانید.

Focus تمرکز: ما تعداد بی انتها و سه حواس پرتی با خودمان داریم که هر دقیقه به سراغ ما می‌آیند. این امر به ویژه در هنگام معامله بازاریابی اینترنتی حقیقت دارد. برای اینکه به موفقیت برسید باید یاد بگیرید که تمرکز کنید، اولویت بندی داشته باشید و تشخیص بدهید چه زمانی نیاز به استراحت دارید. 

Grow رشد: بسط و توسعه کسب و کار دشوار است. آن اغلب نه تنها مستلزم استراتژی دیجیتال مناسب است بلکه یک استراتژی مرتبط برای دستیابی به منابع مالی نیز مورد نیاز است.

Humor شوخی و طنز: طبق مطالعات بسیاری که صورت گرفته، کسانی که با شما می‌خندند از شما خرید می‌کنند. یاد بگیرید تا به شکلی استراتژیک از جاذبه طنز و خنده برای تقویت استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی خود بهره ببرید.

Integrity صداقت و درستی: صداقت و شهرت مهمترین دارایی‌هایی هستند که شما و سازمانتان از آن برخوردارید. به خوبی نگهبان و محافظ آنها باشید و کسانی را برای کار کردن با آنها انتخاب کنید که دارای همین خصایص باشند.

Journalism روزنامه نگاری: روزنامه نگاری برند یک بخش هیجان انگیز جدید است وقتی که وارد ازاریابی دیجیتال می‌شود. آن می‌تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد اما بازگشتی بزرگ به سرمایه‌گذاری را پیشنهاد می‌دهد اگر به درستی اجرا شود.

Klout : خوب همه ما می‌دانیم نمره Klout شما عامل عمده و مهمترین هدف نیست، اما نفوذ یعنی آنچه که بر اساس آن شکل می‌گیرد یکی از بخش‌های مهم بازاریابی اینترنتی است. نفوذ و تفکر رهبری ( نه نسخه شعار گونه آن بلکه تفکر رهبری واقعی) در صنعت شما از اجزای مهم موفقیت یک استراتژی دیجیتال هستند.

Limits محدودیت‌ها: به محدویدت‌های خود آگاه باشید. شما نباید به یکباره در همه جا حاضر باشید. بفهمید که چه کانال‌های حس بیشتری برای شما بوجود می‌آورد و همچنین جایی که مشتریان هدف شما قرار دارند.

Mobile تلفن همراه: مصرف کنندگان هر روز بیشتر و بیشتر از تلفن همراه هم به منظور تعامل با برند شما و هم برای تصمیم گیری خرید استفاده می‌کنند. آیا شما برنامه‌ای برای بهره‌برداری از مزایای این کانال ارتباطی مهم دارید؟

Navigate هدایت کردن: آگاهانه اما بدون ترس کشتی کسب و کار را هدایت کنید. طرح و برنامه داشته باشید اما بوسیله آن کور و نابینا نباشید. از تغییرات مطلع باشید و بدانید چه زمانی لازم است که شما تغییر مسیر دهید.

Own دارا بودن: چرا کرایه کنید زمانی که شما خود می‌توانید مالک باشید. یک حضور رسانه‌ای قوی و متعلق به خود داشته باشید هم در زمینه محتوایی که بسط و توسعه می‌دهید و هم در زمینه جامعه‌ای که می‌سازید.

Paid پرداختی یا پولی: با پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای در حال تلاش برای یافتن روش‌های کسب درآمد باشید، شما دیگر نمی‌توانید مدت زمان زیادی توجه به اینکه چگونه رسانه‌های پولی با استراتژی شما متناسب می‌شوند را نادیده بگیرید.

Questions پرسش: جامعه خود را درگیر سوالات نمایید. ازآنها بپرسید به چه چیزی فکر می‌کنند، چه چیزی را دوست دارند و چگونه احساس می‌کنند. آنها می‌خواهند که چیزهایی به شما بگویند. گوش دادن کسب و کار شما را تقویت می‌کند و اعتماد مشتریان را نسبت به اینکه شما واقعا علاقه مند به دانستن نیازهای آنها هستید، جلب می‌کند.

ROI (بازگشت سرمایه): مطمئنا شما دارای 10 هزار دنبال کننده توییتر هستید اما لزوما آن قرار نیست به عنوان یک بازگشت قوی برای سرمایه‌گذاری نسبی در زمینه اهداف تجاری شما ترجمه شود. استراتژی دیجیتالی ایجاد کنید که ROI برای شما فراهم کند.

Strategy استراتژی: شما باید برای دستیابی به موفقیت دارای یک استراتژی هدفمند، عملی و  به خوبی تحقیق شده باشید. این موضوع در تمام قسمت‌های بازاریابی اینترنتی قابل دسترسی است چه در ساختن جامعه خود، روابط رسانه‌ای و یا در توسعه محتوا.

Time management مدیریت زمان: مهارت‌ها و دانش مدیریت زمان بسیار مهم است. به ترویج تجربیاتی بپردازید که به بهره وری شما کمک می‌کند. 

United اتحاد: ارتباط موثر به این می‌پردازد که چگونه همه بخش‌های سازمان خود را برای کار و همکاری با یکدیگر متفق سازید.  

Video ویدئو: تولید فیلم و ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی خود را تا زمانی که در درجه اول اهمیت قرار گیرد، ادامه دهید. این روش فقط مربوط به بازاریابی ویروسی نیست. فیلم در روایت داستانتان به روش شخصی شما را یاری می‌کند و کمک می‌کند تا مشتریان به روشی که هیچ یک از کانال‌های دیجیتال آنها را ارایه نمی‌دهند، با شما مرتبط شوند.

Winning برد: این چیزی است که شما به عنوان بخشی از این جامعه در حال انجام آن هستید. پس حرکت کنید!

X:هنرمندی که قبلا به عنوان یکپارچه سازی شناخته شد. تصور کنید که چهار نوع مختلف رسانه‌ها(درآمدزا، پولی، شخصی و اشتراکی) توسط راهنمایی‌های X نشان داده شود. استراتژی موفقی ایجاد کنید که آنها را دورهم جمع کند. پس از آن هر کپی کننده غیر قانونی که دربارهX می‌داند به پست شما توجه می‌کند.

You شما: شما بخش مهمی از برند خود هستید، اجازه بدهید شخصیت شما نشان داده شود همانگونه که بقیه اعضای تیم شما نشان داده می‌شوند. افراد دوست دارند که با افراد در ارتباط باشند نه با  برندهای بدون چهره و بی نام.

این الفبای بازاریابی من است الفبای شما چیست؟

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ شنبه ۳۱ خرداد ۱۳٩۳ ] [ ۱٢:٠۸ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب