آفیش
 
قالب وبلاگ

گریل کردن یکی از روش‌های پخت و پز است که از حرارت مستقیم برای درست کردن گوشت و یا مرغ بریانی استفاده می‌شود. اصولا برای آنکه بتوان به نتایج بهتری در این روش دست یافت، تکنیک‌هایی مد نظر قرار می‌گیرد که شاید بسیاری از آنها در نتیجه تجربه به دست آمده باشد. به کارگیری برخی از این تکنیک‌ها در تولیدات بازاریابی برای روابط عمومی ها به نتایج خوشمزه‌ای منجر خواهد شد.

1. انتخاب روش پخت و پز
برای پخت و پز گاز بهتر است یا زغال؟ پاسخ این سوال به احتمال زیاد بستگی به این دارد که شما درحال پرسش از چه کسی هستید و اولویت‌ها و خواسته‌های آنها در رابطه با عطر و طعم غذا، راحتی و هزینه به چه صورت است. گام اولیه در تشکیل یک استراتژی ارتباطات این است که مخاطبان خود را مشخص کنید، ارزش‌ها و اولویت‌های آنها را مورد توجه قرار دهید و همچنین این مورد را مد نظر قرار دهید که آنها ترجیح می‌دهند چگونه اطلاعات لازم را مورد استفاده قرار دهند.


2. گرم کردن و حرارت دادن را فراموش نکنید
بسیار مهم است که قبل از شروع به گریل کردن اجاق شما کاملا داغ شده باشد. گرم کردن اجاق 15 تا 25 دقیقه قبل از شروع طبخ غذا باعث ‌می‌شود تا باکتری‌ها از بین رفته و تضمینی برای درست پخته شدن مواد غذایی باشد. به طور مشابه، برنامه ریزی و اختصاص دادن زمان کافی به مخاطبان هدف برای روشن کردن آتش و هیجان زده شدن در برخی مواقع برای موفقیت روابط عمومی‌ها ضروری است. اگر اجاق را از قبل گرم کنید، مواد غذایی فورا نیم سوز می‌شوند و ازطریق فرایند تبدیل شکر به قند سوخته باعث بهبود طعم و مزه آن می‌شود. همچنین اگر شما با مردم و مشتریان خود از طریق ایجاد کمپین‌های به دقت طراحی شده که برخی اقدامات آماده سازی‌ آن به زمان نیاز دارد، برخورد نمایید آنها طعم و مزه لقمه اول را دوست داشته و آن را فراموش نخواهند کرد.

3. خواباندن گوشت
بهترین ایده‌ها اغلب پس از ساعت‌ها طوفان مغزی متجلی می‌شود. به زمان اجازه بدهید تا در مدتی مشخص، ایده‌ها به خوبی خیس خورده، ترد شده و بهترین طعم بدست آید. درست مانند گوشت و سبزیجات که اگر پیش از  کباب کردن برای مدتی در ترکیبی از مواد مختلف مانند آبلیمو، ماست و ... قرار گیرند، طعم آنها لذیذتر می‌شود. این ترکیب با توجه به نوع گوشت مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد پس همیشه تناسب را در این زمینه رعایت کنید.

4. دما را اندازه گیری کنید
زمان بندی برای همه مقولات بسیار مهم است از بازاریابی گرفته تا آماده سازی یک همبرگر کامل. برای اینکه به احساس مخاطبان خود درباره مزه‌های مورد علاقشان پی ببرید، با چگونگی واکنش آنها آشنا شوید و بدانید چگونه می‌توان به بهترین شکل به آنها خدمت کرد، سعی کنید درجه حرارت آنها را قبل از اجرا و راه اندازی یک طرح جدید اندازه گیری کنید. تا زمانی که دماسنج، زمان مناسب را به شما نشان نداده است نباید گوشت را از داخل گریل درآورده و شروع به خوردن آن نمایید.

5. سالم باشید
حتی افراد ماهر و استاد در پختن و یا کباب کردن نیز باید به قوانین ایمنی و سالم بودن مواد غذایی توجه کنند مانند استفاده از تخته برش جداگانه برای جلوگیری از آلوده شدن و مخلوط شدن مواد و یا فریز کردن گوشت‌های خام‌ در حالیکه در مواد خیسانده شده و ترد شده‌اند. دست‌اندرکاران روابط عمومی باید موارد اساسی مانند ویرایش دقیق و غلط‌گیری، چک کردن مجدد کار قبل از فرستادن آن برای مشتری و اطمینان از به روز رسانی آنچه که از حساب رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شود را به یاد داشته باشند. تنها یک لغزش کوچک برای سوختن غذا کافی است.

6. فورا اجاق را تمیز کنید
به محض اینکه اقدامات آماده سازی کباب تمام شد، قبل از اینکه ظرف گریل شما خنک شود با استفاده از یک برس سیمی اطراف آن را تمیز کرده و هرگونه باقیمانده مواد غذایی پاک نمایید. این کار زمانی که اجاق داغ است راحت تر انجام می‌شود. نتایج تلاش‌های بازاریابی خود را به محض اینکه به پایان رسید و قبل از آنکه به سوی نابودی حرکت کند، ارزیابی کنید. هر موضوع و یا مسئله‌ای که ممکن است دفعه بعد برای تمیز کردن مورد نیاز باشد را شناسایی کنید در این صورت شما می‌توانید با یک منقل تمیز کار خود را شروع کنید.

[ شنبه ۸ شهریور ۱۳٩۳ ] [ ٢:۱٥ ‎ب.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب