آفیش
 
قالب وبلاگ

این روزها، به نظر می‌رسد که هر فردی تلفن‌ همراهش همیشه به دستانش چسبیده است. طبق گزارشی که گوگل منتشر کرده است سه چهارم جستجو‌ها درباره فصل گشایش لیگ ملی فوتبال(NFL) توسط گوشی‌های هوشمند و همچنین یک سوم جستجوهای مرتبط با فوتبال از طریق تلفن‌ همراه انجام می‌شود.
طرفداران فوتبال تنها کسانی نیستند که به این سمت حرکت کرده‌اند: مطالعه دیگری نشان داد که جستجوهای محلی، 50 درصد از کاربران تلفن همراه را به سوی یک داستان در جستجوی روزانه‌شان راهنمایی می‌کند و 15 درصد از فعالیت‌های موجود شامل استفاده از گوشی‌های هوشمند برای جستجوی محصول و یا مقایسه قیمت‌ها است. با این آمار از کاربران تلفن همراه شایسته است که برندها، دوستی با تلفن‌های همراه داشته باشند تا بتوانند در عرصه رقابت باقی بمانند. در ادامه به پنج نکته اشاره می‌شود که برندها می‌توانند از این روند رو به رشد تلفن‌های همراه به نفع خود بهره ببرند: 


1. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است. اگر چه 75 درصد از مصرف کنندگان تمایل دارند که سایت‌هایی که به آنها مراجعه می‌کنند با گوشی‌های تلفن همراه نیز همخوانی داشته باشند، یک تحقیق توسط گوگل نشان می‌دهد که 96 درصد با سایت‌های بهینه نشده سر و کار دارند. این نشانه خوبی نیست، با توجه به اینکه نیمی از این مشتریان اگر یک سایت با نسخه تلفن همراه دوستی نداشته باشد؛ به تدریج آن را کمتر مورد بازدید قرار می‌دهند.
بر اساس مطالعه یک آژانس تحقیقاتی، انتخاب هتل بین المللی ـ با توجه به آسایش، کیفیت، امکانات استراحت و سوییت‌هاـ بالاترین امتیاز سایت‌های تلفن همراه را دارد. دلایل امتیاز بالای این سایت‌ها روشن بود: تمام سایت‌های مورد مطالعه به سرعت در دستگاه‌های تلفن همراه بارگذاری می‌شوند، دارای سادگی، طرح بصری ارتباط کاربران با سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و ویژگی‌های جستجو خوب هستند.

 2. نمای بصری از طریقاینستاگرام. مدیران برندها اهمیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را می‌‌دانند اما اینکه پلت‌فرم‌های موبایلی را در اهداف خود قرار دهند، می‌تواند برای آنها مشتریان بیشتر به همراه داشته باشد.
استارباکس دومین برند مشهور در اینستاگرم است با بیش از 3.17 میلیون فالور و نزدیک به 15.26 میلیون پست‌هایی که شامل هشتگ #Starbucks  هستند. برندهای قهوه موفقیت خود را در به اشتراک گذاری محصولاتشان در انواع مختلف تنظیمات یافته‌اند که آن‌ را شبیه هر فید رایج افراد 20 تا 29 ساله اینستاگرام می‌سازد.
استارباکس اغلب تصاویر کاربران دیگر اینستاگرم با محصولاتشان را دوباره ارسال می‌کند و نه تنها به جذابیت بصری خود می‌افزاید بلکه به خوبی وفاداری و علاقه عمیق مشتری را نشان می‌دهد.

 3. ایجاد یک اپلیکیشن علامت تجاری. سایت تک کرانچ(Techcrunch ) گزارش داد بیش از 85 درصد از زمان کاربران موبایل صرف اپلیکیشن‌ها می‌شود، بنابراین درحالیکه داشتن یک وب سایت مبتنی بر تلفن همراه مهم است؛ داشتن یک اپلیکیشن علامت تجاری می‌تواند تعامل مصرف کنندگان را به سطح بعدی هدایت نماید.
 Saks Fifth Avenue (فروشگاه لوکس زنجیره‌ای در آمریکا)،اپلیکیشن Stylewhile را ایجاد کرد که کاربران آی پد را قادر می‌سازد تا به صورت مجازی امکان پوشیدن لباس‌ها از طراحان مختلف را داشته باشند و ببینند چگونه یک مدل به فرم بدن آنها می‌آید. قیمت‌ها و دسترسی در هر زمان وجود دارد بنابراین کاربران می‌توانند آنچه که دوست دارند بطور مستقیم از طریق وب سایت Saks خریداری کنند. برای اینکه خریداران قبلا تناسب جنس مورد نظر را با فرم بدنی خود دیده‌اند، از این رو امکان پس دادن و یا مرجوع کردن کالا کاهش می‌یابد.

 4. کوپن‌های تلفن همراه ارایه دهید. اپلیکیشن‌های کوپن تلفن همراه مانند Ibotta و Shopkick باعث کسب محبوبیت می‌شوند و برندهای خرده فروش می‌توانند از خریداران تلفن همراه زرنگ و دانا بهره مند شوند. این کوپن‌ها به هرحال نباید از طریق یک اپلیکیشن ثالث دست به دست شوند.
به عنوان مثال در اپلیکیشن WALGREENS ، مشتریان می‌توانند فرم مقررات را دوباره پر کنند، از شماره تلفن‌های خود و اکانت‌های اینستاگرام پرینت بگیرند و تعادل جوایز خود را در یک رابط تلفن همراه آسان برای حرکت مشاهده نمایند.  
با گره زدن کوپن‌ها و جوایز وفاداری مشتری به یکدیگر همراه با اقدامات مناسب دیگر، WALGREENS احتمال اینکه مشتریانش معامله با آنها را بررسی نموده و برای استفاده از آن ترغیب شوند را افزایش می‌دهد.

 5. چشم انداز بصری بیشتری حتی از طریق واین ایجاد کنید. بسیاری از برندها از سرویس واین توییتر استقبال کردند، چرا که کاربران را قادر می‌سازد تا ویدیوهای شش ثانیه‌ای خود را به اشتراک بگذارند. بسیاری از برندها قادر هستند قدرت نفوذ خلاقیت خود را در واین نشان داده و مستقیم با مصرف کنندگان مرتبط شوند. واین در سراسر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاره  و به طور مستقیم در اپلیکیشن مشاهده می‌شود. در حالیکه برخی برندها خودشان به ایجاد واین می‌پردازند، برخی دیگر از قدرت نفوذ محبوبیت «ستارگان» واین برای ایجاد ویدیوهای حمایت شده بهره می‌برند. به عنوان مثال، Tide یک سری از فیلم‌ها را توسط BatDad یکی از ستاره‌های مشهور واین که 2.6 میلیون فالور دارد، حمایت کرد.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ سه‌شنبه ٤ آذر ۱۳٩۳ ] [ ۱:۳٤ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب