آفیش
 
قالب وبلاگ

دست اندرکاران حرفه‌ای روابط عمومی آنچه را که قبل از کامپیوترها بخش بزرگی از این صنعت بودند را به یاد می‌آورند. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و وب به طور کلی تاثیر عظیم و فوری بر روی روابط عمومی‌ها دارد. هرچند برخی فکر می‌کنند این صرفا یک انقلاب آنلاین است؛ اما این همه داستان نیست. بسیاری از روابط عمومی‌ها تغییر کرده‌اند از جمله در جهان آفلاین. درحالی که ممکن است بلافاصله این تغییرات آشکار نشود اما نگاه نزدیکتر و دقیق‌تر نشان خواهد داد که چگونه چیزها تعییر یافته‌اند.

دسترسی به مخاطبان
تصور کنید الان سال 1985 میلادی است و شما در حال سازماندهی یک رویداد عمومی برای شرکت خود هستید؟ آن یک موسسه خیریه دوچرخه سواری است که با یک مهمانی شیرینی و پیتزا در پایان برگزاری کنسرت توسط دبی گیبسون به اوج خود رسید( زمان: دهه هشتاد). شما چگونه برای جلب حضور و شرکت افراد قدام می‌کردید؟ 


نخست، شایعه دهان به دهان وجود دارد. شما ممکن است در برخی اجتماعات اصلی مانند اداره پست و یا رستوران‌های خوب و مشهور برگه‌هایی را توزیع کنید و یا همچنین از روش بیانیه مطبوعاتی استفاده کنید. جدا از استراتژی، بسیار دشوار است که دقیقا بدانید به چه تعداد مخاطب و یا مردم دسترسی پیدا می‌کنید.  

حالا به یک کمپین مشابه فکر کنید. شما ممکن است یک صفحه‌ فیس بوک برای ارسال دعوت نامه در رابطه با رویداد به هر نفر راه اندازی کنید. آن سایت‌های رسانه‌های اجتماعی احتمال دارد با اعضاء جامعه پر شوند کسانی که بعد از آن به هر فر دیگری در شهر از موضوع می‌گویند.که هر فردی آن را به دیگری گفته است، پر شود. به علاوه شما فورا می‌توانید به جای حدس زدن، ببینید که چه کسی ممکن است در آینده به این جمع ملحق شود.

آنلاین: فضای دیگر روابط عمومی
شما در رویداد خود درحال خوردن دونات‌ها(شیرینی) هستید و در اطراف گیبسون به صورت فشرده جمع می‌شوید. ده‌ها نفر از مردم در اینجا هستند که طرفداران و یا دنبال کنندگان صفحه فیس بوک و یا توییتر شما نیستند. اما شما باید از این موقعیت استفاده کنید. اینها همه در مقابل شما قرار دارند و زمان، زمان مناسبی برای شما است و این چیزی است درباره برگزاری یک رویداد آفلاین. جهان آنلاین همیشه می‌خواهد در ذهن شما باشد. آین چیزی است که شما در حال حاضرانجام می‌دهید. عملا تمام سیاره‌ها در وب وجود دارند و این آسان‌ترین روش برای سازماندهی مردم و یاد آوری شرکت خودتان در اذهان آنها است. بنابراین همیشه چیزهایی با خود داشته باشید – یک بنر، کارت ویزیت و یا حتی پوسترگیبسون ـ که می‌تواند حضور آنلاین شما را به نمایش بگذارد. اگر این کار را انجام ندهید موقعیتی را برای ادامه مکالمه و گفت و گو از دست می‌دهید.

نه فقط در مورد این رویداد
بازگشتن به قبل از روابط عمومی آنلاین هم حتی یک موضوع است، شما باید برخلق و ایجاد بهترین رویدادها در روابط عمومی که قادر به انجام آن هستید، متمرکز شوید. رویداد دوچرخه سواری شما ممکن است صحبت از شهر باشد و اگر خوش شانس باشید، کسب و کار شما همه انواع توجه و مطبوعات مثبت و پرتب و تاب را جذب می‌کند. سپس  در کمپین‌های بزرگ بعدی مستقر می‌شوید
حال شما همیشه باید در حال فکر کردن به رویدادها و یا فشارهای بعدی باشید، حتی قبل اینکه رویداد جاری پایان یابد و یا شروع شود. هر چیزی همیشه در حال حرکت رو به جلو است؛ بنابراین شما در خطر واژگون شدن قرار دارید اگر چیزی درآستین خود برای اجرا نداشته باشید.
متاسفانه اینکه فقط شما بر روی وظایف و کارهای دستی تمرکز کنید کافی نیست. سعی کنید که همیشه نگاه رو به جلو داشته باشید و در پی آن باشید که ببینید چگونه می‌توانید روابط عمومی آفلاین و آنلاین را با هم ترکیب کنید تا همیشه در ذهن جامعه خود باقی بمانید.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳٩۳ ] [ ۱۱:٢٢ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب