آفیش
 
قالب وبلاگ

اگر به سال 1993 برگردیم، به تولد بازاریابی محتوا پی می‌بریم زمانیکه نخستین کتاب‌های الکترونیکی در وب منتشر شد. و اما اکنون یعنی 22 سال بعد از تولد بازاریابی محتوا، می‌توانیم بگوییم که محتوا به بهترین روش برای ارتباط با مخاطب تبدیل شده است.

اما چقدر درباره کیفیت و یا چگونگی بازاریابی محتوا در سال 2015 می‌دانید؟

برای درک هرچیزی که لازم است درباره این موضوع داغ بدانیم بررسی‌هایی انجام شده است؛ نتایج این تحقیقات ممکن است شما را متعجب کند.
این نتایج را با اخبار خوب بازاریابی محتوا شروع می‌کنیم:


2 درصد از بازاریابان این گونه احساس می‌کنند که بازاریابی محتوا برای کسب و کار آنها لازم است
بله درست است، محتوا برای کسب و کار ضروری است و 72درصد با این مورد موافق هستند. اما اگر شما یکی از این افراد نیستید و تنها بر روی تبلیغات برای دستیابی به ترافیک بالا تکیه می‌کنید پس به فرصت‌هایی فکر کنید که شما ممکن است به دلیل بی توجهی به این فاکتور مهم  از دست بدهید.
با  پیدایش نرم افزار مسدود کردن تبلیغات در سراسر فضای وب، واضح است که مصرف کنندگان دیگر اجازه نمی‌دهند تا تبلیغات هرزنامه، جستجو و وب گردی روزانه آنها را مختل نماید. مصرف کنندگان شما تمایل دارند تا در سطح شخصی با شما در ارتباط باشند و به همین دلیل است که محتوا به خوبی عمل می‌کند. اکنون زمان هوشمند بودن است، زمانی برای شروع ایجاد محتوا که ارزش را برای مخاطبان به همراه آورد

 58 درصد از بازاریابان محتوا بیان می‌کنند که ویدیو یک ابزار موثر است
جدا از همه اشکال متفاوت بازاریابی محتوا که وجود دارد، ویدیو به عنوان یک ابزار بسیار موثر در صدر همه ابزارها قرار گرفته است. به تارگی یاد گرفته‌ایم که ارتباطات بصری چنان قدرتمند است  که در واقع می‌تواند مشاهده محتوا را تا 94 درصد افزایش دهد و برای این منظور هیچ چیز بصری‌تر از فیلم نیست. فیلم یک کانال مناسب برای استفاده است چراکه منافع و مزایای بسیار متفاوتی را ارایه می‌دهد. ویدیو به شما کمک می‌کند:

چیستی کالا و یا خدمت خود را توضیح دهید.

به شکلی موثر داستان برند خود را مطرح نمایید

سطح دسترسی اجتماعی خود را افزایش دهید

راهنمایی‌های خود را بیشتر کنید

به بسیاری از سوالات پیش از طرح آنها پاسخ هید

نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود ببخشید

هر کسب و کاری به معنای واقعی کلمه می تواند یک ویدیو ایجاد کنید. مهم نیست که شما یک شرکت سرگرم کننده، جدی و یا ...... هستید - با بازاریابی ویدئویی، هیچ محدودیتی وجود ندارد .

کوکاکولا، نایک و گوگل برندهای علاقه مند به ایجاد محتوا هستند
در مطالعه صورت گرفته از بازاریابان خواسته شد برندهایی را نام ببرند که در ایجاد محتوا بسیار عالی عمل کرده‌اند. همانطور که انتظار می‌رفت اغلب بازیگران بزرگ در صدر قرار گرفتند و این بازیگران شامل کوکاکولا، نایک، گوگل، ویرجین و هات اسپات بودند.
چرا این برندها اساس و پایه را محتوا قرار داده‌اند؟ به این دلیل که آنها مخاطبان خود را می‌شناسند. مرزها را از بین برده‌اند و محصولات و خدمات خود را در زمان واقعی برای مخاطبانشان عرضه کرده‌اند.

63 درصد از بازاریابان می‌گویند که محتوا به افزایش گفت و گوها منجر شده است

جدا از تمامی جنبه‌های مثبتی که محتوا دارد، افزایش گفتگوها یکی از بهترین‌ پیامد آن است. اگرشما درتمامی آنچه که انجام می‌دهید فاقد بازگشت سرمایه هستید پس ممکن است تسلیم شده و از انجام کار امتناع کنید.

موارد ذکر شده در بالا اخبار خوب بود و اما درباره خبرهای بد بازاریابی محتوا ...

فقط 24 درصد از بازاریابان محتوای خود را به بلاگ‌های دیگر«توسعه داده‌اند»
محتوا توسط شما ایجاد شده است و بسیارعالی به نظر می‌رسد اما درحال حاضر شما چه کاری لازم است با این محتوای تولید شده انجام دهید؟ آیا فقط اینکه آن را بر روی وب سایت خود قرار دهید به امید آنکه مخاطبانتان به صورت تصادفی به آن دست خواهند یافت کافی است؟
متاسفانه باید گفت که دنیای بازاریابی محتوا به این آسانی نیست. اگر شما می‌خواهید تا محتوای خود را در مقابل مخاطبانتان قرار دهید پس لازم است که شروع به توسعه محتوایی نمایید که ایجاد کرده‌اید.

پلت فرم‌هایی مانند BuzzSumo را چک کنید؛ با این بررسی به تعداد بسیاری از بلاگرها، روزنامه نگاران و افراد بانفوذ دست خواهید یافت که واقعا به محتواهای شما علاقه‌مند هستند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از این افراد بخواهید تا به انتشار و یا اشتراک گذاری مطالب شما بپردازند طوری که شما به تمرکز بیشتر بر روی برند خود دست خواهید یافت.

کمتر از نیمی از بازاریابان بیان کردند که یک استراتژی محتوا تعریف شده دارند
ما می‌دانیم بازاریابی محتوا چگونه است اما چرا برخی از ما استراتژی تعریف شده نداریم؟ دلیل آن کمبود زمان است یا منابع و یا بودجه؟ کورکورانه به سمت بازاریابی محتوا رفتن، شما را برای شکست آماده خواهد ساخت اما امید را از دست ندهید.
برای بازاریابی محتوا در واقع یک فرمول وجود دارد که به خوبی عمل می‌کند و آن «روش شناسی بازاریابی درون‌گرا» نامیده می‌شود. این نوع بازاریابی درمورد هدف قرار دادن مخاطبانتان با محتوای مناسب در زمان مناسب است و در نقطه مقابل بازاریابی سنتی قرار دارد.
شما نیازمند آن هستید تا به طرح محتوای خود بپردازید به طوریکه آن محتوا به جذب مشتری پرداخته، فروش را پوشش داده و لذت مشتریانتان را مستمر سازد.


4 گام برای پیاده‌سازی بازاریابی درون‌گرا


و آنچه که حقیقت زشت بازاریابی به شمار می‌رود:

بیش از نیمی از بازاریابان نرخ بازگشت سرمایه را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهند.
آمار بالا دست به دست می‌شوند. اگر شما یک استراتژی تعریف شده نداشته باشید بنابراین تا حدی غیرممکن خواهد بود که نتایج کمپین‌های خود را اندازه‌گیری کنید. مسأله این نیست که بازاریابان نمی‌توانند نرخ بازگشت سرمایه محتوا را اندازه‌گیری کنند بلکه این است که نمی‌دانند چگونه باید این کار را انجام دهند.
اما اگر شما پیروی از روش بازاریابی درون‌گرا را شروع کنید و محتوا خود را درست از مرحله اول تا نهایی کردن فروش دنبال کنید، پیگیری بازگشت سرمایه را بسیار واضح‌تر درک خواهید کرد.
این آن چیزی است که یک آژانس بازاریابی محتوا را ارزشمند می‌سازد. شما می‌توانید به ایجاد محتوایی بپردازید که مخاطبان هدف خود را در زمان واقعی مورد هدف قرار دهید و آنها را از بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان منظم و مداوم خود تبدیل کنید .

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ چهارشنبه ٢٠ خرداد ۱۳٩٤ ] [ ۱٢:٤٩ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب