آفیش
 
قالب وبلاگ

اگر ماندن در دنیای روابط عمومی امروز برای شما مهم است باید خود را با تغییرات و نوآوری‌های این صنعت منطبق سازید. برای دست اندرکاران روابط عمومی، مسیر روشنی که معمولا برای ساختن اتفاق می‌افتد در برگیرنده یک بیانیه مطبوعاتی است اما همه چیز تغییر کرده است.

نقش امروز دست اندرکار روابط عمومی، دیگر دفتر مطبوعاتی را رها کرده است و همسو با تغییرات جهانی گام برمی‌دارد. یک پیروزی می‌تواند هر چیزی باشد از جایگزینی رسانه با یک توییت هوشمندانه تا محتوای استراتژیک به علاوه امکانات بی شمار دیگر که پیام‌های یک نام تجاری را تقویت می‌کند.

اما سوال این است که شما به چه مهارت‌هایی برای رشد در دنیای همیشه در حال تغییر روابط عمومی نیازمندید؟


اما سوال این است که شما به چه مهارت‌هایی برای رشد در دنیای همیشه در حال تغییر روابط عمومی نیازمندید؟

1.توانایی کار کردن به عنوان یک بیت ریپورتر یا خبرنگار حوزه‌ای. یک مهارت لازم برای کارگزاران امروز روابط عمومی، توانایی شناسایی و ارزیابی داستان‌های درون یک نام تجاری است. این دقیقا همان چیزی است که یک خبرنگار حوزه‌ای برای رسانه خبری خود انجام می‌دهد. کارگزاران روابط عمومی که می‌توانند داستان‌های ترغیبی و قانع کننده را در داخل بازار خود توسعه دهند، یک سر و گردن بالاتر از همتایان خود هستند. درحالیکه محتوای بیشتر و بیشتری توسط برندها به بیرون منتشر می‌شود، فقط مطالبی با آغوش باز مخاطبان هدف روبرو می‌شوند که  بسیار خوب تولید شده باشند.

2.مهارت‌های ایجاد محتوا. روابط عمومی بر روی پایه ای از داستان سرایی قوی بنا می‌شود. حداقل اینکه کارگزاران روابط عمومی باید توانایی نوشتن محتوا در فرمت‌های گوناگون از جمله سبک خبری، وبلاگ‌های اول شخص و ... را داشته باشند. مهمتر از این موضوع، آنها باید بدانند که چگونه باید یک محتوای غنی چند رسانه‌ای تولید کنند ـ از قبیل تصاویر، ویدیوها و گراغیک‌ها ـ تا محتوای آنها در رده پیمایش خوراک‌های رسانه‌های اجتماعی قرار گیرد.

3.توانایی تفکر استراتژیک. روزهایی که مدیریت رده بالا، استراتژی را کنترل و اداره می‌کنند درحالیکه کارکنان تاکتیک‌ها را اجرا می‌نمایند گذشته است. در محیط روابط عمومی امروز، انتظار می‌رود که هر فردی در هر سطحی از روابط عمومی آن را درک کند و در دستیابی به اهداف کسب و کار شرکت خود کمک نماید. کارگزاران روابط عمومی که می‌توانند درباره یک تصویر بزرگ فکر کنند در حالیکه بی وقفه کارهای خود را اجرا می‌کنند در میان بقیه متمایز و برجسته خواهند بود.

همانطور که صنعت روابط عمومی تغییر می‌کند پس شما هم باید تغییر کنید. به دنبال کنفرانس‌ها، وبینارها و یا فرصت‌های یادگیری دیگری باشید که بتواند مهارت‌های شما را تکامل دهد بنابراین شما می‌توانید در صدر بازی روابط عمومی قرار گیرید. نکته قابل توجه درباره صنعت روابط عمومی تغییرات سریع و چالش‌های بکارگیری تفکرات و تکنولوژی‌های جدید است هرگز به خود اجازه ندهید که بی حوصله شوید. چیزهای بسیاری زیادی می‌تواند اتفاق بیفتد که تفاوت‌هایی را در این حرفه به وجود می‌آورد. یادگیری آنها را با آغوش باز بپذیرید به گونه‌ای که به قول ماهاتما گاندی شما قرار است برای همیشه زنده بمانید.

به یاد داشته باشید رشد حرفه‌ای سرمایه‌ای است که نباید هرگز آن را متوقف سازید اگر می‌خواهید در کسب و کار خود ارزشمند باقی بمانید.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ دوشنبه ٢٦ امرداد ۱۳٩٤ ] [ ٥:٢٧ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب