آفیش
 
قالب وبلاگ

امروزه به لطف رسانه‌های اجتماعی ما قبل و بعد از هر رویداد می‌توانیم افکار عمومی رابررسی کنیم. زیرا مردم با اظهار علاقه‌مندی خود برندگان مردمی را مشخص می‌کنند و می‌توان تفاوت گذشته (پیش‌بینی) و حال افکارعمومی را بررسی و مقایسه کرد. در این مطلب می‌خواهیم وضعیت اسکار ۲۰۱۳ را در رسانه‌های اجتماعی بررسی کنیم.


اسکار بزرگترین شب سینمای هالیوود برای جشن گرفتن موفقیت‌ها در فیلم است و امسال میزان بازتاب این رویداد در رسانه‌­های اجتماعی به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافت. آنچه شگفت‌­انگیز است این است که هم مردمی که در خانه هایشان بودند و هم اشخاص مشهور حاضر در جشن، اساسا از وب سایت‌های مشابهی برای بیان نظرات خود استفاده می‌کردند. از این رو سوال این است که چگونه امسال مشاهیر و فیلم‌های مورد علاقه‌تان در رسانه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر مشخص شد؟

در مراسم اسکار یکشنبه شب هفته گذشته سیلی از آمار و ارقام در وب به راه افتاد و تعدادی از این آمارها از طریق توییت‌ها، لایک‌ها و جستجوها در سایت‌های توییتر، فیس‌بوک و گوگل مشخص شد.

 سه برابر در فیس‌بوک!

 صحبت ها درباره جوایز آکادمی همچنین در فیس بوک نیز به طرز بی سابقه ای بالا رفت. گفتگوهای کاربران در مورد برندگان اسکار امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۲ سه برابر بیشتر بود. بینوایان بیشترین لایک را به عنوان فیلم برتر امسال داشت اما اشاره و صحبت ها درباره فیلم جانگوی آزاد شده در میان همتایانش بیشتر بود. در حالیکه استیون اسپیلبرگ برای فیلم لینکلن نتوانست حایزه بهترین فیلم را به خانه ببرد اما این فیلم هنوز مورد علاقه افرادی است که دارای سن ۴۵ سال یا بالاتر هستند و به تاریخ علاقه مندند. البته جنیفر لاورنس به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن بیشترین گفتگوها را به خود اختصاص داد. در شب مراسم راجع به بهترین فیلم یعنی آرگو بسیار صحبت شد، همانگونه که گفتگوها در مورد فیلم در مدت زمان سخنرانی بن افلک ۲۴۶۰ درصد رشد داشت، درست زمانی که صحبت ها در خصوص بهترین بازیگر مرد ۲۳۵۰۰ درصد افزایش یافت.

گوگل و اسکار!

در اینجا پنج گروه از نامزدهای اسکار ۲۰۱۳ که بیشترین جستجو را در موتور جستجوی گوگل به خود اختصاص دادند ، نشان داده شده است:

توییتر و اسکار ۲۰۱۳!

اگر در توییتر به عنوان بزرگترین سرویس خبر رسانی امروز دنیا نیز نگاه کنیم، آرگو بالاتر از بقیه است! البته جنبه‌های سیاسی آن به کنار ولی کاربران توجه بیشتری به آن دارند.

در بخش بعدی به جزئیات بیشتری درباره رسانه‌های اجتماعی و اسکار می‌پردازیم و مقایسه‌ای یک ماهه و آمار ریزتری از فیس‌بوک و برندگان اسکار ارائه خواهیم کرد.

 

منبع : socialmedia.ir

[ یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳٩۱ ] [ ۱٠:۳٤ ‎ب.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب