آفیش
 
قالب وبلاگ

تعامل یک عنصرحیاتی برای موفقیت درکسب و کاراجتماعی است. برای اینکه یک برند به موفقیت دست یابد لازم است ارتباط  و تعامل همیشگی با طرفداران و دنبال کنندگان خود در کانال‌های اجتماعی را به عنوان یکی از اهداف خود مد نظر داشته باشد. درحالیکه این راهکار یک مزیت بزرگ برای هر برندی محسوب می‌شود اما زمانی دارای جذابیت بیشتری خواهد بود و نتایج بسیار بهتری را به همراه خواهد داشت که به روش های جدید و خلاقانه انجام شود. به خاطر داشته باشید که تعامل تنها به معنی پاسخ دادن به کامنت‌های مطرح شده از سوی طرفدارانتان نیست، بلکه در بعضی مواقع به معنی شروع یک گفتگوست.


در اینجا به تعدادی از روش‌های اصلی و جذاب برای برقراری ارتباط  با طرفداران و دنبال‌کنندگان در رسانه های اجتماعی اشاره می‌شود که می‌تواند تجربه مشتریان یک برند را بسیار لذت‌بخش‌تر نماید:
 
1- بارگذاری یک برنامه هفتگی
سازگاری کلیدی در رسانه‌های اجتماعی است. این ویژگی نه تنها به طرفداران شما یادآوری می‌کند که شما در آنجا حضور دارید و به بالا نگه‌داشتن موقعیت برند در ذهن مخاطب کمک می‌کند، بلکه می‌تواند روشی عالی برای افزایش میزان مشارکت و تعامل باشد.
توجه داشته باشید که بارگذاری یک برنامه هفتگی درجایی بخصوص، هواداران شما را برای دیدن آنچه که هرهفته قراراست انجام شود، تشویق می‌کند. به عنوان مثال در صفحه فیس بوک سایت t2social، به طور منظم هرهفته را با یک تصویر# DogWeekend به پایان می‌برد تا راهنمایی باشد برای پایان یک هفته کاری.  


2- سوال بپرسید
نه تنها افراد پاسخ دادن به سوالات را دوست دارند، همچنین به شما کمک می‌کنند که بینش عمیقی درخصوص علایق و سلیقه‌های مخاطبان خود پیدا کنید. به پاسخ‌هایی که از سوی طرفدارانتان دریافت می‌کنید، فکر کنید همانطور که به جواب‌های کوتاه نظرسنجی‌هایی که منتشر کرده‌اید اهمیت می‌دهید.

3- « به این عنوان دهید»
پست‌های« به این عنوان دهید» یکی از اقدامات جالب برای تعامل در فیس‌بوک است. این پست‌ها منجر به تعامل بسیار می‌شود و می‌تواند شادی و سرگرمی بسیاری را برای دوستداران و حتی خود برند ایجاد نماید.  

4- مقایسه و به اشتراک‌گذاری
استفاده ازA برای « لایک کردن» وB برای « اشتراک ‌گذاری» می‌تواند به دو دلیل خوب باشد: اول اینکه می‌تواند بار دیگر حجم بالایی از تعامل با محتوای واقعی ایجاد نماید. دوم اینکه مانند طرح سوال، قادراست به شما پیرامون آنچه طرفداران و دنبال کنندگانتان دوست دارند و اینکه برند شما در کدام مسیر برندینگ و بازاریابی باید حرکت کند، اطلاعات ارزشمندی ارایه دهد.  

5- روی آوردن به گفتگو
همیشه برای یک برند دیدن کامنت‌هایی که درشبکه‌های اجتماعی توسط دیگران تکمیل می‌شود، خوشایند است، اشتباهی که اکثر برندها انجام می‌دهند این است که به سوی طرفداران خود تغییرجهت نمی‌دهند.
خود را در گفتگوها دخالت دهید و به طولانی شدن آن کمک کنید. هیچ‌کس دوست ندارد کامنتی ارایه دهد که مورد توجه قرار نگیرد چه این کامنت توسط طرفداران دیگربرندها مطرح شود و چه توسط طرفداران آن برند. از طریق تعامل با کامنت‌های دوستدارانتان، نه تنها به آنها کمک می‌کنید که احساس خوبی درباره اظهارنظر خود داشته باشند، بلکه آنها و دیگران را تشویق می‌کنید که درآینده نیز با برند شما در ارتباط باشند.
اینها فقط تعدادی ازروش‌های تعامل با طرفداران بدون «سخت کوشی در فروش» است. این روش‌ها را امتحان کنید و ببینید که تا چه اندازه برای موفقیت برند شما کارامد و موثرخواهد بود!

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ سه‌شنبه ٢٦ آذر ۱۳٩٢ ] [ ۱:٠۳ ‎ق.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب