آفیش
 
قالب وبلاگ

یک سال از حادثه بمب گذاری و انفجار سه بمب در خط پایان مسابقه دو ماراتن بوستون گذشت( 15 آوریل سال 2013). در این مدت زمان نسبتا کوتاه داستان‌های کوتاه بسیاری از این تراژدی درباره شجاعت و اهمیت تفکر سریع و به موقع در هنگام بروز یک رویداد نقل شده است. در دقایق و ساعت‌های بعد از بمب گذاری با وجود وضعیت آشفته و اوضاع نامناسب شهر و هزاران نفر از دوندگان، تماشاگران و شهروندان نیازمند اطلاعات، انجمن ورزشی بوستون (BAA ) تلاش‌های خود را بر روی ایجاد کمپین ارتباطات بحران پیش بینی نشده متوقف کرد و گروه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی این کار را انجام دادند. 


تلاش برای انتقال اطلاعات مهم از طریق داوطلبان به دوندگانی که هنوز در کورس ماراتن حاضر بودند می‌توانست زمان بر و دست و پا گیر باشد؛ از طرف دیگر پیام‌ها ممکن بود در جریان انتقال از یک فرد به فرد دیگر دچار تحریف شوند. اما با به کارگیری رسانه‌های اجتماعی، انجمن ورزشی بوستون این توانایی را پیدا می‌کرد تا دوندگان را حفظ نماید و عموم مردم درباره آنچه باید انجام دهند و اینکه به چه مکان‌هایی بروند، به روز و مطلع بودند.
به منظور استفاده استراتژیک و به عنوان بخشی از ترکیب کلی ارتباطات، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به عمق، وسعت و سرعت تلاش‌ها در ارتباطات بحران بیفزایند.
در اینجا به برخی از دستورالعمل‌های مطرح شده توسط دکتر Melony Shemberger ، استادیار بخش روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی دانشگاه ایالتی موری، اشاره می‌کنیم تا در هنگام استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از آنها پیروی نمایید:

1- از طریق طرح‌های ارتباطات بحران به دنبال راه‌هایی باشید که از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر برای کارکنان، مشتریان، سهامداران و ذینفعان بهره ببرید.

2- همواره درباره اینکه کدام شبکه اجتماعی برای ارتباطات بحران موثرتر است، تصمیم گیری کنید. بسیاری از سازمان‌ها از فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترست و سایر شبکه‌ها که به عنوان بخشی از تاکتیک‌های بازاریابی آنهاست، استفاده می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است یک سازمان به این حقیقت دست یابد که تنها شبکه‌های فیس بوک و توییتر برای انتشار پیام در هنگام بحران و یا مواقع اضطراری بسیار مناسب‎تر و کاربردی‌تر هستند.

3- اطمینان حاصل کنید که همه دست‌اندرکاران بخش‌ رسانه‌های اجتماعی در ارتباطات بحران برای کنترل و نحوه بکارگیری تکنولوژی آموزش دیده‌اند(مانند استفاده از اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی بر روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ...) و پیام‌های مربوط به مخاطبان و وضعیت‌های مختلف را به خوبی مدیریت می‌کنند. اگرچه تعامل بین سازمان‌ها و مخاطبان ممکن است به دلیل فوریت در ارسال پیام‌ها با محدودیت مواجه شود اما داشتن کارمندی جهت نظارت بر پیشنهادها و نظرات مردم به منظور اندازی‌گیری میزان نگرانی‌ها و بازخوردها بسیار مهم است.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

[ پنجشنبه ٤ اردیبهشت ۱۳٩۳ ] [ ۳:۳۳ ‎ب.ظ ] [ معصومه رشیدی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
صفحات اختصاصی

آرشيو مطالب
امکانات وب