انتشار کتاب افکار عمومی نوین

 کتاب افکار عمومی نوین با تدوین و گردآوری محمد رضا حقیقی، ومقدمه پرفسور یحیی کمالی پور استاد و رئیس دپارتمان دانشگاه پور دو کلیومت آمریکا، سال 1393 از سوی انتشارات مشق شب ( تهران ) منتشر شد.
این کتاب شامل 10 فصل در132 صفحه با شمارگان  1000 نسخه و به قیمت 115000 ریال در قطع وزیری برای نوبت دوم چاپ شده است.
فصل های کتاب شامل تیتر‌های : افکار عمومی چیست، روند افکار عمومی، رهبری افکار عمومی، نقش تبلیغات درافکار عمومی، شرایط و مراحل شکل گیری افکار عمومی، مراحل باز داری و هدایت افکار عمومی، مفهوم شایعه و تاثیر آن بر افکار عمومی، افکار عمومی و تاکتیک‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اثر گذاری بر مخاطبان و  افکار عمومی و نقش رسانه‌ها در متقاعد سازی می‌باشد.
این کتاب در مورد ضمیر ناخود آگاه جمعی یا ریشه های فرهنگی و یا روندی که در کشاکش مسیر پیشرفت به مدرنیته و مدرنیزه شدن می انجامد همه و همه شالوده‌ای  از ذهن جامعه را می سازد  که در مجموع به پدیده‌ای به نام افکار عمومی تبدیل می شود، می‌پردازد.
افکار عمومی در یک جامعه هم به صورت ریشه‌ای و کلی بر پهنه هستی زیست گونه آن سایه دارد و هم در مسیر اتفاقات گونه‌گون رنگ و نقشی خاص گرفته و پدیدار می‌شود.
حال پاسخ به این سئوال ها که:" آغاز این پدیده در دست کیست؟" و " روند و نتیجه آن به چه صورت خواهد بود؟" را در این مجموعه که نتیجه تحقیق و پژوهش جناب آقای محمد رضا حقیقی است خواهیم یافت.

/ 2 نظر / 8 بازدید

پیشنهاد می کنم در این وبلاگ را تخته کن. چون بازدید کننده ای نداره. خودتون هم که شاهکاری با مطالب دیگران میخوای پرکنی

احمد كارخانه

سلام ظاهرا وبلاگ روزنامه نگاري 76 وبلاگ خودتان را هم تحت تاثير قرار داده است. دير به دير به روزرساني مي كنيد؟ درود و سپاس