گوگل و دیزنی محبوب‌ترین برندهای جهان در میان رسانه‌ های اجتماعی

گوگل
توییتر
فیس بوک
اپل
والت دیزنی
مایکروسافت
بی ام دبلیو
یوتیوب
نایک
در میان 10 برند برتر اعلام شده، گوگل و توییتر بدو تغییر در مقایسه با سال قبل به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند و فیس بوک و اپل با یک پله صعود نسبت به سال گذشته به رتبه سوم و چهارم دست یافتند که در سال گذشته در اختیار تامبلر و فیس بوک قرار داشت. موتور جسنجوی Bing یکی از محبوب‌ترین برندها در میان رسانه‌های اجتماعی بود نه به این معنی که افراد قصد خرید آن را دارند. اگرچه تمایل به خرید برای گوگل 22 درصد بود و این آمار برای توییتر فقط به سه درصد رسید و تامبلر نیز با تمایل 4 درصد در جایگاه پایینی قرار دارد.
به این ترتیب، برندهایی که فروش بیشتری داشتند آنهایی نبودند که در رسانه‌های اجتماعی بیشتر در مورد آنها صحبت شده بود. احتمال خرید چیزی از شرکت FitBit ، 36 درصد است؛ اگرچه این برند در لیست اعلام شده در جایگاه چهلم قرار دارد و آمازون 26 برند محبوب لیست ، تمایل به خریدش 23 درصد است.
سایت infegy برای به دست آوردن این رتبه بندی و مشخص کردن رنکینگ برندها، میلیاردها مکالمه آنلاین را از سال 2014 مورد ارزیابی قرار داده و معیارهایی را در نظر گرفته است:
برندهایی که مردم بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنند.
همه موارد مثبت و منفی مطرح شده پیرامون هر برند
سطوح تمایل به خرید مثبت
موضوعاتی که مردم بیشتر به آنها ارجاع می‌دهند زمانیکه درباره برندها صحبت می‌کنند
مشخص کردن رنکینگ براساس چندین معیار مهم از جمله حجم گفتگوها و احساسات

در دنیای امروز تجربه مشتری موضوع بسیار مهمی است و رسانه‌های اجتماعی یک از قوی‌ترین رسانه‌ها در به اشتراک گذاری و ارزشیابی تجربیات مشتری هستند.

منبع : همشهری آنلاین

/ 0 نظر / 8 بازدید