لاین؛ اپلیکیشنی با رشد سریع جهانی برای معرفی برندها

اپلیکیشن لاین که توسط یک شرکت کره‌ای ایجاد شد و در ژاپن توسعه پیدا کرد، با دارا بودن 181 میلیون کاربر فعال ماهانه، هنوز بازار اپلیکیشن موبایلی خود را در ایالات متحده آمریکا دارد. این پلت فرم پیام رسانی فقط 25 میلیون کاربر آمریکایی دارد؛ در حالیکه رشد جهانی سریع آن برندهای بزرگ و سلبریتی‌ها را به سوی خود جذب کرده است.
لاین چهار ساله یک اپلیکیشن چت مانند واتس آپ است و به نظر می‌رسد رشد اخیر آن ناشی از تنوع و تعدد صورتک‌ها و استیکرها باشد. “جینی هان” مدیر بخش اروپا آمریکایی اپلیکیشن می‌گوید: کاربران مبلغ 1.99 دلار برای هر بسته از تصاویر دیجیتال می‌پردازند. این بسته‌ها برای هر مکانی بین20 تا 40 استیکر و صورتک داراست. در حال حاضر45 هزار مجموعه استیکر در فروشگاه لاین موجود است که برخی از آن‌ها به صورت رایگان و برخی نیز در ازای پرداخت هزینه عرضه می‌شوند .
جیمی هان می‌گوید که مردم لاین را “پدرخوانده استیکر” می‌نامند و علاوه براستیکرها و صورتک‌های چت، امکانات دیگر مانند پیام رسانی صوتی رایگان، بازی‌ها، ویدیوها، تصاویر، قابلیت پی پال مانند، فیچرهای معاملاتی و ... را نیز ارایه می‌دهد. او می‌گوید: ما دیگر فقط یک پلت فرم پیام رسانی نیستیم بلکه یک پلت فرم زندگی هستیم».  
هان به بسیاری از برندهای مصرف کننده و سرگرمی شامل مک دونالد، کوکا کولا، کی اف سی، پاول مک کارتنی و تیلور سویفت اشاره می‌کند که در این اپلیکیشن دارای اکانت رسمی هستند.

در اینجا به برخی از آمار و ارقام دیگر که لاین به اشتراک گذارده است اشاره می‌کنیم:

1.7 میلیون کاربر جدید روزانه دارد
هم اکنون در 231 کشور فعال است
درحالیکه 181 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، بیش از 560 میلیون نفر این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند.
سیزده میلیارد پیام در روز توسط کاربران فرستاده می شود.
درآمد سالانه این اپلیکیشن سال به سال در حال افزایش است که با 126 درصد افزایش به 656 میلیون دلار در سال 2014 رسید.
این برنامه 40 هزار استیکر و 60 هزار صورتک خندان ارایه می‌دهد.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

/ 0 نظر / 6 بازدید