درس های رسانه اجتماعی از یک خواننده و آهنگساز

2.برجسته نشان دادن دیگران. اگر کسب و کار شما یک رستوران است، مشتریان خود را در رسانه‌های اجتماعی نشان دهید. اگر شما از رسانه‌های اجتماعی برای یک تیم ورزشی بهره می‌برید، کانون توجه خود را بر روی طرفدارانتان قرار دهید. اگر برای یک شرکت بی تو بی(B2B ) کار می‌کنید، داستان‌ها را به مشتریان خود بگویید. به جای اینکه همه چیز در مورد شما باشد سعی کنید دیگران را هم نشان دهید.
هنگامی که بیلی جول بر روی استیج قرار می‌گیرد، لبخندی بر چهره دارد زمانی که اعضاء گروهش مانند مارک ریورا نوازنده ساکسیفون یا کارل فیشر نوازنده ترومپت، تکنوازی را بهتر از زمانی که در کانون توجه او هستند، اجرا می‌کنند.

3. قرار گرفتن در پشت صحنه. کمپین رسانه اجتماعی شما باید با بقیه کمپین‌های بازاریابی ادغام شود اما این نیز خوب است که شما به مخاطبان رسانه‌های اجتماعی خود چیزهایی می‌دهید که آنها نمی‌توانند در هیچ جای دیگر بدست آورند. بیلی جول طرفداران خود را به پشت صحنه می‌برد و در آنها بینش و آگاهی نسبت به معنای آهنگ‌های خود ایجاد می‌کند.
سازمان شما نیز می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد. اگر از رسانه‌های اجتماعی در پخت و پز بهره می‌برید، مخاطبان اینستاگرام خود را با یک فیلم 15 ثانیه‌ای به آشپزخانه ببرید و نشان دهید که چگونه شیرینی خود را آماده می‌کنید.

4. صبور باشید. شما می‌توانید کمپین رسانه اجتماعی خود را سه دقیقه بعد از اجرا تجزیه و تحلیل کنید. در حالیکه یکی از فواید رسانه‌های اجتماعی تاثیر فوری آن است، اما استراتژیک بودن آن نیز مهم است. صبور باشید هر پستی که قرار می‌دهید نباید به موفقیت منجر شود. مطمئن شوید استراتژی شفاهی شما قدرتمند است. همانطور که بیلی جول در آهنگ خود می‌گوید« اگر سرعت را کم کنید، شما کار را به خوبی انجام می‌دهید».

5. مبتکر باشید. مردم را متعجب نمایید. همیشه در صفحه فیس بوک خود پست‌های مشابه هم و محتوای قابل پیش قرار ندهید. زمانی که شما بیلی جول را در کنسرت ببینید، شما نمی‌دانید چه آهنگی را او می‌خواهد بنوازد و چه کسی ممکن است در روی استیج به او ملحق شود. او دارای مجموعه لیست‌ها و نوازندگان مهمان مختلف است. همچنین اطمینان حاصل کنید که هیجان‌ها و موارد تعجب آور را به درستی کنترل می‌کنید. یک مدرسه ابتدایی در Glen Cove بیلی جول را به کنسرتشان با عنوان « رودخانه رویاها» دعوت کرد. آنها شوکه شده بودند وقتی که جول در مدرسه حضور یافت اما او بسیار سنجیده عمل کرد. برای اینکه کانون توجه را بر روی بچه‌ها نگه دارد، در مکانی پشت تالار کنفرانس نشست و بعد از لذت بردن از چندترانه خیلی زود خارج شد.

6. داستان سرایی. درگیر شدن در تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی آسان است اما رسانه‌های اجتماعی چیزی متفاوت از بقیه کمپین‌های بازاریابی شما نیستند. شما لازم است که داستان خوب بگویید. داستان‌های خوب همان چیزهایی هستند که مردم می‌خواهند و بیشتر از تصاویر گربه‌هایی که ارم شرکت شما بر روی آن قرار دارد، به دنبال آن هستند. به قول بیلی جول« من دوست دارم داستان بگویم و عاشق شنیدن داستان‌های خوبی هستم که گفته می‌شود. کسانی که شعر آهنگ‌ها را می‌نویسند در یکی کردن دو چیز که من به آن علاقه دارم جذب می‌شوند: خلق یک داستان و ساختن یک موزیک برای آن».
بزرگترین چیز در مورد رسانه‌های اجتماعی این است که افراد لازم است صداق و آشکار باشند. شخصیت خود را نشان دهند، حس شوخ طبعی خود را نشان دهند وحقیقت را نشان دهند! مردم خواهان انجام کسب و کار با افراد هستند نه با نام‌های شرکت‌ها و برندها.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

/ 0 نظر / 6 بازدید